Cikgu menerima 2 lagi sms (maknanya sms ke 6). Mohon semua untuk menilai sms2 tersebut dan berikan komen2 membina....

Cikgu akan ulas kemudian..... tak sempat masa ni..... sibuk.......insyallah

SMS 5


[[[[[[ Asalamualaikum Cikgu. Perjuangan Nabi SAW adalah kerana bangsa.Ini kerana Nabi diutuskan kepada orang Arab untuk keluarkan mereka dari belengu jahiliyah.Nabi sendiri berketurunan Quraisy.Yakni suku yang paling mulis.Tentu sekali kumpulan sasaran dakwah Nabi ialah kaum Baginda dahulu.Tentu saja Nabi dibangkitkan untuk bawa rahmat keseluruh alam.Maka tentulah Nabi mendahulukan bangsanya.Maka tak usah nak merapu sangat dengan hujah berbelit Cikgu itu.Maka perjuangan Islam demi memartabatkan bangsa.Yang memartabatkan bangsa.Yang jadi persoalannya di mana PAS untuk perjuangan Melayu ini. Sebaliknya sokongan orang Melayu senakin susut.Mana benarnya PAS jika orang'MELAYU ISLAM'itu tidak percaya kepada PAS.Ini semua kerana PAS tidak jujur lagi ikhlas dengan perjuangan Islam. Sekadar guna Islam itu sebagai kosmetik untuk merebug kuasa.Apa usaha PAS untuk membangkitkan Islam? Tetapi kehebatan berpolitik serah kepada PAS.Sila komen ]]]]]]


SMS 6

[[[[[[ Asalamualaikum Cikgu. Benarkah PAS itu berjuang untuk membela Islam?Saya rasa dengan yakin tidak.Sebaliknya hanya mahu berebut kuasa dengan UMNO. Apa hebatnya PAS berbanding dengan jihad Nordin Mat Top atau Imam Samudera.Apa gahnya PAS berbanding dengan Hizbolah di Lubnan.Begitu teguh mereka lawan Zionis. Langsung tiada air kaki jika dibandingkan PAS dengan Hizbul Muslimin di Mesir dalam menyampaikan dakwah Islam. Puak yang saya sebutkan tadi jauh lebih hebat.Tetapi mereka tidak kemaruk kuasa politik seperti PAS.Jadi tiada beza apa pun PAS dengan UMNO.Jika dikatakan UMNO rasuah.PAS itu jauh lebih lagi khianatnya bila dapat kuasa.Buktinya di Terengganu ini sahaja PAS sudah banyak khianat dengan amanah yang diberi rakyat. Sebab itu ALLAH cabut kuasa dari PAS dulu.Cikgu sendiri boleh jawab benar atau salah tuduhan saya ini.Janganlah kita terlampau jumud pemikiran. PAS ini hanya jadi penyembah berhala demokrasi ]]]]]]

Comment

THERE ARE 2 COMMENTS FOR THIS POST

  1. Unknown On November 15, 2009 at 6:35 AM

    salam,,,Usrah nie leh bantu kot..bagi ayat quran skit ker puak UMNO tuh,,bengong,buta ,pekok,tuli bisu terus diaorang,,udah jadi lumrah puak yq tak diberi hidayah oleh Alloh ni gamoknya..lol.
    Allah menciptakan kepelbagaian manusia untuk manusia mengenali antara satu sama lain. Ia bukanlah alasan untuk memusuhi antara satu sama lain. Malahan Allah memerintahkan orang Islam agar mengajak mereka beriman kepada Allah. Sekiranya kita meletakkan bangsa sebagai asas permusuhan, ia menyalahi perintah Allah. Musuh kepada Islam ialah mereka yang menentang dakwah Islam, walaupun di kalangan bangsa sendiri. Melindungi bangsa sendiri yang melakukan kezaliman merupakan perkauman yang ditentang oleh Rasulullah.

    لَيْسَ مِنَّا مَنْ دَعَا إِلَى عَصَبِيَّةٍ وَلَيْسَ مِنَّا مَنْ قَاتَلَ عَلَى عَصَبِيَّةٍ وَلَيْسَ مِنَّا مَنْ مَاتَ عَلَى عَصَبِيَّةٍ
    Maksudnya: Bukan daripada ajaran Islam, mereka yang mengajak kepada perkauman dan berperang mempertahankan perkauman. Bukan daripada Islam mereka yang mati di atas perkauman. (Sunan Abi Daud)

    Dakwah merupakan tanggungjawab asasi kepada umat Islam. Kita bertanggungjawab menyampaikan mesej Islam kepada semua manusia sebagaimana yang dibawa oleh Rasulullah. Oleh sebab itu, Islam perlu dijadikan matlamat akhir bukan bangsa. Kukuh bangsa tidak beerti kukuh agama. Kukuh Islam beerti kukuh bangsa. Apabila kita meletakkan asas perjuangan itu bangsa, ia akan membawa sengketa dan perasaan tidak puas hati yang tidak berkesudahan.

    Perkauman membawa kepada kezaliman

    يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا الْعَصَبِيَّةُ قَالَ « أَنْ تُعِينَ قَوْمَكَ عَلَى الظُّلْمِ
    Maksudnya; Seorang sahabat bertanya ”Wahai Rasulullah, apa itu perkauman”. Rasulullah menjawab ”Kamu menolong kaum kamu ke atas kezaliman”. (Sunan Abi Daud)

      Mohamad Fauzi Bin Hj Abu Samah On November 17, 2009 at 2:01 AM

    Terima kasih.....

     

Post a Comment