Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan... satu slogan yang nampaknya sangat cantik pada pendengaran halwa telinga...tetapi bukan realiti di alam hakikat. Slogan yang memang nampaknya cantik namun penuh kepalsuan dan penipuan.

Dengan slogan yang bersifat bombastik, rakyat terus ditipu dan ditindas serta diperkudakan dengan maksima. Dengan menggunakan media, rakyat terus dipaparkan dengan kebaikan Kerajaan pimpinan Najib...namun hakikatnya ... dusta semata-mata. Namun rakyat terus terlena dengan momokan palsu.

Penipuan Najib Bermula dengan penipuan Ron 95 & Ron 97. Samada secara sedar atau tidak, Najib sebenarnya telah menaikkan harga asal minyak berkualiti daripada RM 1.80 seliter kepada RM 2.05 seliter. Tetapi bagi mengaburi niat asal kenaikan minyak, rakyat ditipu dengan mengekalkan harga RM 1.80 tetapi sebenarnya kualiti minyak yang digunakan adalah pada kualiti minyak merah pada masa sebelum kenaikan.

Kenaikan minyak menyebabkan beberapa kenaikan lain seperti makanan. Namun para peniaga akhirnya yang dipersalahkan kerana kononnya tidak bertanggungjawab dan mengambil kesempatan. Sekali lagi rakyat ditipu ....

Kini, malam tahun baru dan menjelan tahun baru, rakyat akan sekali lagi diperkudakan dan ditindas. Gula pasir akan dinaikkan 20 sen sekilo dan para pengguna kad kredit akan dikenakan caj sebanyak RM 50 setahun bagi setiap kad yang mereka ada.

Apabila gula pasir dinaikkan sebanyak 20 sen... betul.... apalah ada pada 20 sen. Namun kesan yang akan dirasai oleh rakyat adalah akibnat dan kesan kenaikan harga gula tadi. Air pasti akan naik harga, kuih muih pasti akan naik harga, bahkan makanan harian pun pasti akan naik dengan alasan kerana gula naik. Satu alasan yang sangat baik dipergunakan keran mereka telah diajar oleh Kerajaan Rakyat kita. AKhirnya nanti, kerajaan akan kata " Kita akan membuat pemantauan untuk memastikan pada peniaga tidak sewenang-wenangnya menaikan harga makanan" KPHDN... hahaha...lawaknya... satu skrip yang telah dihafal dialognyaoleh seluruh rakyat Malaysia.

Kad kredit akan dicaj sebanyak RM 50 bagi setiap kad yang mereka ada. Kalau sekiranya anda mempunyai 4 kad, bermakna anda akan di caj sebanyak RM 200 setahun oleh Kerajaan Bertanggungjawab pimpinan Najib.... Ini tidak termasuk caj tahunan yang dikenakan oleh bank. Mengikut statistik, di Malaysia terdapat kira-kira 3 juta orang pengguna kad kredit.... cuba kita bayangkan berapa banyak DUIT BUTA yang diperolehi oleh Kerajaan Najib... Siapa yang menjadi Mangsa.... RAKYAT diDahulukan untuk menjadi mangsa...... Ini tak termasuk sekiranya daripada 3 juta orang tu, ada yang menggunakan lebih daripada 2 kad.... bayangkanlah berapa banyak pulak DUIT BUTA yang diperolehi oelh Kerajaan NAJIB....

Maka betullah slogan yagn digunakan dan diterapkan oleh Kerajaan Najib.... Rakyat diutamakan...TETAPI untuk DIPERGUNAKAN..... Mungkin slogan baru yang lebih tepat dan sesuai adalah ... RAKYAT DIPERGUNAKAN....

Comment

THERE ARE 0 COMMENTS FOR THIS POST

Post a Comment