Memenuhi hari-hari terluang, Rombongan Yayasan Amal menziarahi pejabat Persekutuan Melayu Replublik Arab Mesir (PMRAM) yang merupakan Persatuan Melayu Tertua di bumi Mesir. Rombongan difahamkan bahawa, pejabat PMRAM sekarang adalah pejabat yang terpaksa di sewa selepas mereka dihalau keluar daripada pejabat asal di Rumah Melayu Abbasiah oleh Jabatan Pelajar Malaysia di Mesir (MSD). Pejabat di Rumah Melayu Abbasiah adalah pejabat asal anugerah kerajaan Mesir kepada PMRAM di atas jasa mereka bersama Kerajaan Mesir mempertahankan bumi Mesir pada suatu ketika dulu semasa perang. Persoalannya, kenapalah pihak MSD begitu "munafik" dan bersikap seperti 'perompak' kepada PMRAM ??? Atau mereka mungkin mengikut tunjuk ajar UmNoooo di Malaysia....

Rombongan Yayasan Amal Terengganu menyampaikan sedikit sumbangan melalui PMRAM.


Selepas selesai bersama pimpinan PMRAM, rombongan kami bergerak ke Mansourah untuk bersama pimpinan pelajar disana dalam kerangka menerangkan Misi dan Visi Yayasan Amal kepada pimpinan pelajar di sana.



Bersama pimpinan Pelajar di Mansourah bergambar selepas sesi penerangan. Pelajar juga menzahirkan kerisauan dengann sindrom murtad dikalangan pelajar wanita Malaysia yang belajar di sini terutama pelajar yang datang melalui 'agen'.

Comment

THERE ARE 0 COMMENTS FOR THIS POST

Post a Comment